Jak przygotować firmowy katalog produktów?
Katalogi firmowe to wciąż popularna forma reklamy. Najczęściej firmy decydują się na ich przygotowanie przy okazji wprowadzenia na rynek nowego produktu lub przygotowując się do wyjazdu na targi. Katalogi można przekazać klientowi bezpośrednio lub wysyłając mailem w formie online. Bez względu na formę, katalog musi spełniać swoją podstawową funkcję – jak najlepiej prezentować ofertę firmy. W jaki sposób przygotować tę formę reklamy, by zainteresować potencjalnych klientów?
Jakość prezentowanych treści
Materiały zamieszczane w katalogu muszą być ciekawe i atrakcyjne dla odbiorców. Dlatego należy dokładnie przemyśleć, do kogo będzie on skierowany, jakie odbiorcy mają preferencje i oczekiwania. Język i styl katalogu również muszą być dopasowane do grupy odbiorczej – krótkie i zwięzłe opisy powinny podkreślać wyjątkowość poszczególnych produktów. Warto także zainwestować w zdjęcia produktowe wysokiej jakości, które będą się dobrze prezentować w druku. Przed oddaniem katalogu do druku należy bezwzględnie sprawdzić jego zawartość pod względem merytorycznym, ale również językowym. Błędy ortograficzne, nieprawidłowa stylistyka czy niepoprawne tłumaczenia z pewnością odstraszą czytelnika.
Rozłożenie informacji i estetyka
Nawet najistotniejsze informacje zawarte w katalogu nie trafią do odbiorców, jeśli nie będzie on przejrzysty i estetyczny. Spora część społeczeństwa jest wzrokowcami, dlatego warto zadbać także o stronę wizualną katalogu. Już sama okładka może klientów zachęcić lub zniechęcić do zapoznania się z zawartością. Ważne zatem, by pierwsza strona była atrakcyjna. Istotne również może okazać się zamieszczenie zdjęć odpowiedniej wielkości oraz czytelnej czcionki. Ważne w katalogu jest zastosowanie podobnej kolorystyki tła i czcionki – w druku całość może się okazać nieczytelna. Odpowiednio dobrana architektura informacji ułatwi poruszanie się po katalogu i sprawi, że będzie on bardziej intuicyjny, a decyzje zakupowe przyjemnością. Te „drobiazgi” mogą przesądzić o tym, jak postrzegana będzie firma.
Jakość druku
O atrakcyjności katalogu może jednak przesądzić również jego wykonanie. Powinno ono zatem być najwyższej jakości, i to zarówno pod względem zastosowanej gramatury papieru, jak i rodzaju zastosowanego uszlachetnienia. W przypadku wielu zdjęć lepiej jest zastosować nieco grubszy papier, a same zdjęcia można dodatkowo zabezpieczyć lakierem. Znacznie trwalsze i zarazem godne polecenia są katalogi szyte. W tym temacie warto skonsultować się z doświadczonymi pracownikami drukarni, którzy na bieżąco śledzą trendy w materiałach marketingowych.
Lokalizacja drukarnii
DRUKARNIA TOMCZAK
Ewa Osiewicz
ul. Roweckiego 35
63-100 Śrem